Aktywacja PSM przed instalacją portów gier, opartych o system Android (Max payne, Bully, GTA San Andreas)

Na pewno zastanawialiście się kiedyś, dlaczego nie możemy od tak odpalić takich gier jak GTA San Andreas, Max Payne czy chociażby Bully. Wiadomo, są to gry pisane na zupełnie inną platformę niż jest PS Vita – docelowo te gry były tworzony z myślą o systemie Android. Jednak zapewne dobrze wiecie, że tak samo Android i system PS Vita oparte są o ten sam kernel – jest to Kernel Linux – i zapewne z tego powodu te gry w ogóle moga na Vicie chodzić. Jednak zanim jeszcze przejdziemy do grania, musimy zainstalować pakiet środowiska uruchomieniowego PSM w wersji 2.01

Macie na to dwie metody. Pierwsza jest chyba najbardziej oczywista i pewnie wielu z was wybierze ją jako pierwszą formę, ponieważ jest banalnie prosta i nie jest skomplikowana. Mianowicie pobieracie z naszej strony aplikacje o nazwie

CrystalPSM:

Pominę pobieranie i instalację tej aplikacji, ponieważ każdy z was sobie z nią poradzi. Po instalacji wychodzimy z Vitashell i odpalamy CrystalPSM:

Aplikacja CrystalPSM

Zaraz po uruchomieniu, aplikacja automatycznie zacznie ściągać dwa pliki .pkg – jeden to PSM w wersji 1.0 a drugi , ostatni w wersji 2.01, który jest najnowszy. Po procedurze sciagania, aplikacja przeniesie nas do instalacji tych dwóch plików, które również zainstalują sie bez ingerencji użytkownika:

Instalacja PSM

A po skończonej instalacji, pokaże nam napis:

W ustawieniach, w informacjach o systemie możecie zobaczyć że zainstalowane środowisko jest w wersji 2.01:

I to jest ta najprostsza metoda. Jeżeli jednak jesteście pro , możecie to również zrobić ręcznie. Jednak tutaj musicie zarezerwować sobie trochę więcej czasu , i pobrać dwie aplikacje, i do tego jeszcze 3 pliki pkg.

Więc przechodzimy do sedna. Na początku przechodzicie do aplikacji na naszej stronie. Stamtąd pobieracie dwie aplikacje:

  • SharkFood
  • PKGInstallerLauncher

Następnie pobieracie pliki pkg:

Wchodzicie do vitashell , wciskacie „select” i jeżeli macie ustawione „select button” na „USB” to powinien na PC wyświetlić się wam folder ux0. Jeżeli nie macie ustawiony „select button” na „USB” a jest na „FTP” po prostu go zmieńcie (Zarówno ftp jak u usb działają tak samo, różnica jest taka, że do ftp nie potrzebny jest przewód, a analogicznie do USB już będzie. Jednak przez FTP cała operacja potrwa dłużej niż w USB). W folderze ux0 musicie utworzyć folder o nazwie „package”:

I do tego folderu wrzucacie wszystkie 3 pliki PKG:

Przy okazji, do głównego folderu na vicie (do ux0) wrzucacie wcześniej wspomniane SharkFood oraz PKGInstallerLauncher:

I tak oto na komputerze zrobiliście już wszystko. Po skończonej operacji kopiowania wszystkiego na Vitę , możemy odłączyć ją od komputera. Teraz standardowo instalujemy dwie owe aplikacje. Na sam początek możemy odpalić PKGInstallerLaucher. Przechodzimy na pozycję „Install form ux0:/package i zatwierdzamy wybór „X”:

Następnie znowu przechodzimy i zatwierdzamy na pozycji ux0:/package :

I tutaj będziemy mieli troche pracy, ponieważ musimy 3 pliki po kolei instalować. Więc najeżdżamy na pierwszy , kilkamy „X” i instalujemy. Tak musimy zrobić z każdym z 3 plików. Instalacja powinna wyglądać mniej więcej tak:

Po skończonej instalacji, możemy opuścić już PKGInstaller (Tylko wtedy kiedy zainstalowałeś wszystkie 3 pliki!!!).

Teraz możemy przejść do SharkFood. To już ostatni krok, który należy zrobić. Mianowicie wystarczy odpalić aplikację , reszta zrobi się po prostu automatycznie:

Ta aplikacja po prostu umożliwia zrzucenie pliku libshacccg.suprx w jednym kroku, praktycznie bez ingerencji użytkownika. No i to by było na tyle. Jeszcze raz możesz sprawdzić w ustawieniach, czy twoje środowisko wykonawcze to 2.01, jeżeli tak, to możesz instalować porty, które znajdziesz oczywiście na naszej stronie.

Jak ci sie podobał post ?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocen: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.